Optochtcommissie

De Optochtcommissie is in 2007 in het leven geroepen om de afwerking van de praalwagen tot een hoger niveau te krijgen. De Technische Commissie zorgt voor de basis van de wagen waarna de Optochtcommissie de afwerking voor zijn rekening neemt.

Details…

Na het maken en lassen van de wagen, van schets tot constructie, komt de afwerking. Als de constructie is gebouwd en is vormgegeven met gaas en schuim komt de optochtcommissie in actie. De hele wagen wordt voorzien van een aantal lagen papier. Dit plakken van de wagen bepaald uiteindelijk de mate van kwaliteit van afwerking. Als dit werk is gebeurd wordt de hele wagen geschilderd. Grote delen worden ‘gespoten’. Tijdens dit werk wordt pas echt duidelijk hoe mooi de wagen wordt! In korte tijd ondergaat de wagen een gedaanteverandering van kleurloos gevaarte in een fantastische praalwagen waar we met z’n alles trots op kunnen zijn!

Loods 2

De plek waar je als geen lid, honorair lid of werkend lid je handen uit de mouwen kan steken en je verdienstelijk kunt maken voor de vereniging is in de loods. Deze is te vinden aan de Thorbeckestraat (loods 2) en is in het carnavalsseizoen iedere doordeweekse avond geopend vanaf 19.00 uur. Dit is dus ook de plek waar leden bij elkaar komen en je dus veel mensen zult leren kennen! Je wordt altijd opgevangen door iemand van de optochtcommissie en tegen 22.00 uur valt er altijd nog wat na te praten onder het genot van een hapje en een drankje. De loods is ook geopend op de zaterdag vanaf 10.00 uur. Mocht je geen lid zijn, of ben je net lid geworden? Iemand van de optochtcommissie zal je dan altijd opvangen!

Als je verder nog iets wilt weten dan kun je gewoon langskomen in de loods of spreek ons aan op één van onze feestavonden. Graag tot ziens op de loods!

De commissieleden zijn:

• Ruben pothof (Voorzitter)
  • Joren Kip
  • Jeffrey Beene