Feestcommissie

De Feestcommissie, binnen de vereniging misschien wel beter bekend als ‘De Leppels’! De commissie zorgt dat we gedurende het seizoen volop de mogelijkheid hebben om flink uit onze bol te gaan. Voor elk feest draait het creatieve brein van elke Leppel overuren om de feesten naar een waar hoogtepunt te brengen! De Feestcommissie tovert onze verschillende residenties om tot prachtige feestpaleizen. Opbouwen, inrichten, versieren en alles wat er bij komt kijken. Daarnaast verzorgt De Feestcommissie de inleiding van de opkomst, het Kleintje Gala en een ludiek aftreden.

Feesten

De Blaank’n hebben nogal wat feesten in een seizoen. Van bijvoorbeeld de Opkomst, naar Het Twents Jongerenfeest, tot Opening Buitenresidentie. De Leppels zorgen dat het elk feest voorzien is van genoeg versiering, geluid en special effects. Met de feesten van de Blaanke Boeskeulkes willen wij de jeugd uit Oldenzaal en omstreken een carnavalsbeleving bieden met moderne tinten. Uitschieters met spetterende effecten en speciale acts! Een goed voorbeeld van dit streven is het Twents Jongerenfeest. Dit feest heeft zijn intrede gedaan in 2015, een spektakelstuk waar we alles uit de kast trekken voor alle jongeren uit de regio Tijdens het aftreden van de Hoogheid en zijn Sik wordt er gezorgd voor een ludieke aftocht, om op die manier het afgelopen seizoen af te sluiten en de weg vrij te maken voor het nieuwe seizoen!

Filmpje opkomst

Dat nieuwe seizoen begint natuurlijk met een nieuwe hoogheid. Tijdens onze opkomst, getrouw op nieuwsjaardag, wordt het moment dat de hoogheid zich aandient ingeleid met een filmpje. Het acteerwerk, de regie en de bewerking van dit filmpje zijn allen in handen van de Leppels. Met hun typerende blauwwitte kielen zijn ze in de nazomerse dagen al druk op alle scènes er weer goed op te krijgen.

Kleintje Gala

Tot slot, het gala van de Blaanke Boeskeulkes, Kleintje Gala! Insteek van deze avond? Een gezellige avond waar leden en sponsoren met veel gezelligheid een ludiek en niet al te serieus gala voorgeschoteld krijgen. Alle commissie van de Blaank’n verzorgen een leuke act tijdens deze avond. De Feestcommissie zorgt dat alles aan elkaar gepraat wordt en in goede banen verloopt.

De commissieleden zijn:

• Rick Dubbeldam (Voorzitter)
  • Bram Pothof
  • Youri Kip